torsdag 17 mars 2011

Beat on the Brat

Ibland blir man bara så irriterad att man vill slå vissa människor i ansiktet, och skratta. Nej, ingenting speciellt har hänt, bara konstaterar fakta när jag lyssnar på den fina låten av Ramones. Om bara några timmar ska jag fixa min första tatuering, ser verkligen fram emot det. Motivet är taget från en novell av Neil Gaiman som heter Snow, Glass, Apples, som baseras på Snövit. With at twist. Drottningen är protagonist, och novellen innehåller vampirism, incest, nekrofili och annat som barnsagor ska innehålla. Funderar också på att i framtiden tatuera in en zombiefierad My Little Pony på benet.





Så ser den ut. Fräsig va? Lägger upp en bild när den är gjord. Vet dock inte hur lång tid den kan ta att ordnas. Det återstår att se.


Hittade också ett lite tufft Einstein-citat (om det stämmer, orkade inte försöka verifiera).
   Put your hand on a hot stove for a minute and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour and it seems like a minute. That’s relativity.” Albert Einstein

Rubriken: Ramones - Beat on the Brat

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på att få se den färdiga tatueringen!

    SvaraRadera
  2. Gillar tanken på uttänkta tatueringar... säger jag som har en späckhuggare på armen :P Och vilket underbart citat. Verkar som att det tillskrivs Einstein på de flesta sidor jag har sett :D

    SvaraRadera