lördag 5 mars 2011

As We Grow Cold

Det är lördag, det är sent, och jag sitter hemma. Detta kan förklaras lite med min nya dator, som jag fortfarande är barnsligt förtjust över. Har idag fått upp båda skärmarna, så sitter med två 24''-skärmar sida vid sida. Rätt fräsigt faktiskt, rätt fräsigt. Hade eventuellt tänkt att följa med till traktens fjortiskrog, men orken tröt. Tackade nej nu när Tony ringde, lite lagom förfriskad med lika lagomt förfriskade ynglingar i bakgrunden.
   Nästan helg vankas det spelning, det blir bottenvåningen på Red Brick. Sex, eventuellt sju små hårdrockiga låtar skola avhandlas, och två band spelar före oss. The Able Men, Överdosers, och Wasted Business på Red Brick alltså! Förköp finnes, kom och ös!


Ett litet smakprov, låten heter God Delusion och inspirerades av Richard Dawkins bok med samma namn, men texten i sig handlar mycket om att vara fyllefilosof, med en ateistisk och skeptisk twist. Det finns till och med en liten liten referens till Green Lantern i texten, men den är minimal.


Rubriken - Wasted Business - As We Grow Cold

1 kommentar:

  1. Najs!

    Hade jag bott närmre hade jag kommit och röjt!

    SvaraRadera