tisdag 8 november 2011

Taunting Cobras

Jag är lite smått irriterad. Men bara lite. Det är egentligen ganska fånigt att bli arg över diskussioner på forum, men ibland så måste man ventilera. Har haft en rätt intressant "diskussion" med ett av Sveriges (tydligen) kändare medium. Tänker inte nämna namn och göra reklam. Det irriterar mig när man inte kan hålla sig till saken, det irriterar mig när man anklagar den ena parten för någonting och sedan låter bli att backa upp det, och det irriterar mig att ta den enkla vägen ut med "du fattar ju ändå inte" eller "det är lönlöst, jag ger ger mig, herra". Det är oförskämt och otrevligt att ignorera när man ber om belägg för saker man blivit beskylld för. Det är för övrigt också störande att läsa en text som ser ut att ha blivit skriven av en treåring, men vissa kan kanske inte hjälpa det. Men, rättstavning, eller? Att inte kunna uttrycka dig och att inte kunna stava gör att intrycket blir smått oseriöst. Omedvetet så tappar personen lite status och pondus.
  Om det är vad Sveriges mediala har att erbjuda, då är jag verkligen besviken.
Konstiga argument förs fram. Till exempel att vetenskapen kanske kan mäta det mediala om 100 år, eller att det krävs lång tid för att kunna förstå hur ett medium arbetar. Men varför? Om man har en förmåga att kontakta de döda så kanske det inte går att mäta "andevärlden". Man borde dock kunna mäta effekterna. Om ett medium har kontakt så känns det som att det mediet borde kunna svara på väldigt enkla frågor utan att behöva gräva och fiska. Men vad vet jag, jag kommer ju tydligen aldrig att förstå. Nej, fy fan säger jag. Oärliga och otrevliga. Jag är genuint nyfiken, men man blir jävligt avskräckt.
  En av dem använde för övrigt mörk materia och mörk energi i sin argumentation. For real. Utan att ha den minsta koll på koncepten, överhuvudtaget. Det är jävligt pinsamt att läsa. Sen när man påpekar att "men du, det där du skrev stämmer inte alls" så vänder man på steken med "meh, du förstår ju inte min analogier, det är synd om dig". Vem är det synd om? Den med bristfällig kunskap som inte kan få fram sina poänger eller den som påpekar att analogierna haltar åh det grövsta?
  Nu är jag ju inte speciellt objektiv i det hela. Är någon intresserad så är det lätt att ordna länkarna till de specifika forumtrådarna, Men det är ingen, so no worries!

In other news. Provade på ord-delen från två gamla högskoleprov idag. 17 av 20 på den ena, 35 av 40 på det andra. Inte helt nöjd, men det känns klart godkännt. Grävde upp en mattebok jag fått låna förut också, ska ta mig an det imorgon,. Fun fun fun.

Jobbveckan har börjat. På den fronten intet nytt. Vi tragglar på som vanligt. Spenderar mina dagar med att göra narr av folk och låtsas stöta på Snoken och Amber, bara för att. Man har inte roligare än man gör sig. Det är fanimej en salig blandning folk med en drös olika smeknamn. Eller vad sägs om Skenben, Snoken, Amber, J-dog, Angaxe the Warrior Princess eller Katten? Alla samtal spårar ur totalt, och hade det inte varit så så hade man antagligen inte orkat kvar. Man orkar med ganska mycket bara man har lagom störda människor omkring sig,

Bah. Det är sent och jag börjar om inte så många timmar. 08:45, så det är 6:40 kvar. Det där med sömn är ju gravt överskattat. Har inte drömt sådär roligt på ett tag nu heller. Fantasin har lugnat sig, kreativiteten vilar.

Det blev en hel del text, men så blir det när man är smått irriterad. Så gå igenom matchtapen imorgon och se på det lite mer objektivt. Jag tycker iallafall synd om folk som går till sådana oärliga medium som är så öppet dåliga och så öppet otrevliga.

Rubriken: Savatage - Taunting Cobras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar