måndag 14 november 2011

Seize the Day

Snart är jag 26 år. Har ingen direkt åldersnoja, har nog aldrig haft det vad jag kan minnas. Men det vore trevligt att kunna se tillbaka på livet och känna att man gjort någonting bra. Det kändes meningsfullt att leka plastpappa, att tvinga upp sig på morgonen, leka packhäst och ha en unge på axlarna till dagis. Det kändes meningsfullt. Plugga vore någonting, men vad? Var? Man hamnar ganska lätt i någon sorts for, man fastnar. Sökandet efter ny kunskap avstannar och man bara glider med.

Har inte varit i barndomsbyn på länge, det känns som om det kan vara dags snart. Måste hälsa på systersson, systrarna, föräldrarna, osv. Har inga vänner där, men det har sina förklaringar. They suck, mwahahah!

Dagens hatobjekt: ordspråk. What's up with them? Ordspråk och citat. Meningslöst att dra upp, ordspråk stämmer sällan. The early bird catches the worm. Fuck that shit, jag är ingen fågel och hatar att gå upp tidigt. Vill jag ha någonting köper jag det på konsum. Man är bara så lycklig eller olycklig som man tror sig vara? Fuck that shit. Man formar inte omvärlden till så stor grad. Blir din hund påkörd av ett tåg, ditt barn kidnappas och mördas, och du får en stroke så tvivlar jag på att tro kan rädda dig. Nära skjuter ingen hare? Pffft, granatkastare, pansarvagn. Poängen är att DE STÄMMER INTE. Hänvisa inte till gammal folktro eller bondförnuft när det inte leder någonstans. Irrationella jävlar.

För den som bryr sig, i fredags fick jag den färdigmixade versionen av As We Grow Cold, den blev fan rätt häftig. Lille Trummiz snackade om att de skulle mastras i veckan. Att vänta är jobbigt, men det fick vara värt det.

Rubriken: Demons & Wizards - Seize the Day

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar