torsdag 3 november 2011

Pussel

Jag har funderat lite på varför jag har en blogg. Det är inte direkt för att jag tänker bli känd eller tjäna pengar. Har alltid använt bortförklaringen "det är för att slippa prata med min släkt". Vilket inte riktigt stämmer men det är ju ganska roligt sagt, eller hur? Det är inte för att bli uppmärksammad. Så, varför? Helt ärligt, no idea. Ibland är det skönt att skriva av sig. Det är skönt att ventilera sina åsikter även om ingen läser eller svarar. Det är en publik dagbok, man kan gå tillbaka vid ett senare tillfälle och se hur livet var. Det ska bli spännande när (eller om) bloggen firar ett år. Gå tillbaka och se vad som hände då. Hur det var då. En del har ju ändå hänt under den här tiden som varit. Inte speciellt mycket betydelsefullt, men ändå.
Ursäkta, var tvungen att ta en paus för att underhålla min gäst.
Så vad får jag ut av det här? Vad får andra ut av det här? Det verkar som om vi får ett större och större behov av att hävda oss, att sociala medier har en enorm genomslagskraft. Det surrar i bloggosfären. Forumen är smockfulla och alla har åsikter. Vi har lätt att hitta våra meningsfränder och meningsmotståndare. Vi har att söka reda på information som affirmera vår position. Confirmation bias ftw. It's a great time to be alive, som det egentligen alltid är. Jag känner mig själv väldigt påverkad. I min lägenhet finns det just nu fyra datorer och två smartphones. Jag läser bloggar och forum på jobbet via min telefon. Jag sitter just nu med min netbook i knäet samtidigt som "stora datorn" startas upp. Jag kommer åt allt som finns på min stora dator via netbooken och tittar på film från stora datorn, till netbooken och ut på en 24'' skärm som finns i sovrummet. Allt detta via trådlöst nätverk. Min gäst tar också del av nätverket både med smarthpone och laptop. It's kinda awesome. Var vill jag komma? Ingen aning, det är mest bara spännande och intressant.

På tal om det. Vad heter ett fordon som fraktar kor?
Mooo-bil. Geddit? Mobil. Mooo-bil. Bäst. Skämt. Ever.

Kvällens rants.

Rubriken: En katt.

1 kommentar:

  1. Fel, fel, fel Stefan en ko säger muuu. Tro mig, jag bor granne med muarna! Vill gärna att du PRATAR med mig! Kram/Mormor

    SvaraRadera