onsdag 11 maj 2011

Nova Prospekt

Man ska lyssna på sina läsare, och mitt tidigare inlägg ansågs vara lite väl kort. Så, vad händer egentligen? Värmen har anlänt, och med det ett litet mått av lidande när stegen styrs mot jobbet. Men den här veckan är det svalt när jag väl går hem, slutar 21:00. På torsdag kommer lillasyster och städar/diskar lite hos mig mot en liten peng, jag HATAR städning, och disken är min dödsfiende. Kanske borde skaffa papperstallrikar och plastbestick, men det är lite väl ungkarl över den saken. På lördag så kanske det eventuellt vankas lite festligheter, men det återstår att se. Det beror på hur pass städat det hinner bli här. Är lite sugen på att köpa öl till min draughtmaster, det blir väldigt gott. Den stora frågan är egentligen om det är värt att dricka alkohol.

Börjar närma mig slutet av Six Easy Pieces, och det är helt klart intressant. Behöver dock verkligen läsa in mig mer på ämnet för att kunna börja förstå lite. Just nu snurrar det bara massa, men det är ganska skönt på ett sätt. Läsningen går långsamt, men det rör sig. Sakta men säkert.

Har även börjat lyssna på en ny intressant podcast, The Skeptics Guide to the Universe där bland annat Rebecca Watson figurerar. Läste även en artikel av Christopher Hitchens som berörde, och ett inläggg på Technicolors blogg som fick mig att börja tänka. Check it out.

Kan rekommendera bandet Machinae Supremacy för övrigt, har lyssnat igenom plattan A View From the End of the World några gånger, och den växer. Är speciellt förtjust i Rocket Dragon, väldigt skön låt. Spotify FTW I say.

Som tidigare så är det väldigt mycket som snurrar, väldigt mycket funderingar som berör andra människor. Känner du dig berörd?

Nej, om jag inte ska och fräsa iväg mot sängen, det börjar bli sent. Avslutar med ett skönt klipp med Richard Feynman, min nuvarande hjälte.



Rubriken: Machinae Supremacy - Nova Prospekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar