tisdag 17 maj 2011

Afternoons & Coffespoons

Det är väldigt underligt. På vägen hem har jag massor i mitt lilla huvud som skulle kunna fås ut i skrift. Men när jag sätter mig? Poff, det är blankt. Vad beror det på? Har denna plats negativa influenser på mitt skapande? Är jag trött i huvudet och släpper saker? Bor det en liten utomjording bakom mitt öra som tycker att atmosfären i min lägenhet är så jobbig att han hoppar in i hjärnan via örat? Vi kanske aldrig får reda på den saken.

Nu har Six Easy Pieces lästs ut, och det var intressant. Jag tror inte att min grundläggande förståelse för hur allting är uppbyggt har ökat i volym, men det har roat mig. Råkade somna till på min sista rast idag och drömde om interferensmönster (på grund av ett berömt experiment som syftar till att visa att exempelvis fotoner och elektroner beter sig som både vågor och partiklar). Fantastiska saker.

Funderar lite på att gå iväg för att kolla om jag kan ge blod, det är nog ganska bra. Borde även skaffa ett kort att ha i min plånbok där det står att det är okej att använda mina organ hursomhelst när jag dör. Så, om jag mot all förmodan går och dör, så vet ni, det är helt okej att plocka reservdelar.

Hörde också någonting väldigt gulligt när jag lyssnade på poddradio. Carl Sagan jobbade tillsammans med en dam vid namn Ann Dryan med Voyager Golden Record, skivor som skickades med två rymdsonder. Under arbetets gång blev de förälskade, och hon spelade då in information om sin biologi när hon var nyförälskade och skickade med det. Enligt den poddradion. Är inte det en av de sötaste sakerna du hört, så säg.

Nej, nu är jag lite trött.

Rubriken: Crash Test Dummies - Afternoons & Coffespoons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar