lördag 7 maj 2011

Accidentally In Love

Lördagmorgon, fast egentligen inte. Är en riktig jävel på att sova länge när det är helg. Att lägga sig före 06:00 känns som slöseri av någon anledning.
Motion och träning har stagnerat totalt, det känns verkligen inte bra, men, vafan ska man göra? Har andra saker att tänka på just nu. Har börjat läsa Six Easy Pieces av Richard Feynman (verkar vara ett ihopplock från hans Lectures on Physics) och det är helt sjukt vad intressant det är. Världen känns med ens så mycket intressantare när man läser om vad som pågår mitt framför våra ögon, men skalan är så ofantligt liten så att vi inte kan se det. Bara att lyfta ett föremål, hur otroligt komplext är inte det samspelet mellan olika krafter egentligen? Det är så sjukt intressant och sätter igång fantasin. Brukar sitta på jobbet och titta upp i taket, och bara låta tankarna vandra. Rätt intressant. Ska sen plöja igenom en förenklad genomgång av partikelfysik, och förhoppningsvis någon gång lära mig någonting. Att jag aldrig tänkt på vad otroligt intressant det är med fysik.
Nu har vi inte repat på ett litet tag, men jag går två kvällsveckor i rad, så det blir lite svårt. Nya låten ska bli väldigt roligt att få klar, ska lägga upp lite från texten när det skrivits lite mer på den. Det finns en liten referens till Carl Sagan, och ett litet inlägg om hur jag tänker angående döden. Min livsfilosofi har jag bloggat om tidigare, så ska försöka ta mig tid till att skriva om min dödsfilosofi också.
Sommaren är på väg mot oss med sjumilasteg. Det är konstigt att varje dag går långsamt, men veckorna bara flyger förbi. Jag har några saker att se fram emot. Vet någon vad?
Tittade på Shreck 2 häromdagen, därav rubriken, det är en väldigt söt låt.

Counting Crows - Accidentally In Love

1 kommentar: