lördag 5 maj 2012

Halfway to Heaven

Så, det här är min sista dag uppe i norr. Det känns vemodigt. Har inte direkt pysslat med någonting speciellt, mest bara tagit det lugnt och haft det skönt. Lagat min paradrätt: kycklingfilé med potatis och morot. Massa mangoraja och ketchup till såklart. Årets första promenad i shorts är avklarad, och uppföljd. Burit shorts större delen av tiden. Har även läst ut Kee Marcellos självbiografi samt lyssnat igenom plattan Europe: Redux. Fräsig karl det där. Intressant, väldigt intressant. Det är alltid intressant att höra nya versioner av gamla favoritlåtar.

Hade tänkt skriva ännu ett inlägg i min planerade serie om våra låtar. Men icke, är lite för trött för det just nu. Vilken låt ska jag ta nästa gång, kära icke-existerande läsare? I do not know för att prata utrikiska.

Så, det är alltså lördag. Jag sitter i skräddarställning i en väldigt bekväm soffa och dricker Cola Zero. Behaglig temperatur, bra musik i lurarna. Det är dunkelt här, lägenhetsinnehavaren slumrar med en katt vid sin sida. Det vore lite oförskämt att tända nu.

Med dessa ord så lämnar jag er för denna gång.

Rubriken: Kee Marcello - Halfway to Heaven

2 kommentarer:

  1. Kul att du haft en bra vistelse i härliga Luleå! Välkommen hem! Kram/Mormor/Morfar

    SvaraRadera
  2. Och när du nu kommer hem igen är det hög tid att resa några mil åt vårt håll. Anton vill leka!

    SvaraRadera