torsdag 14 juli 2011

On A Wicked Night

Det här med bloggande och forum är väldigt skojigt. Där pågår strider och krig man inte ens kunnat drömma om. De två senaste "stora" striderna jag följt har dels handlat om feminism, och dels handlat om homeopati. Rebecca Watson släppte en videoblogg där hon lugnt och sansat sade "hörni, män, försöker inte bjuda med främmande ensamma kvinnor på kaffe om ni befinner er ensamma i en hiss sisådär fyra på morgonen" vilket resulterade i riktiga fyrverkerier. På ena sidan har vi de som tänkte efter och i princip sa "det har hon nog rätt i, det kan vara lite hotfullt". På andra sidan har vi de som skriker "din himla feminist, jag har rätt att bjuda ut tjejer precis var och när jag vill, överreagera inte och skrik våldtäkt direkt". Jag sällar mig till de förstnämnda.
   Det andra roliga handlar om Christer Fuglesang som nyss (tillsammans med lite flera från VoF) intog en stor dos homeopatiskt livsmedel, och efter det var med i Debatt. Har inte sett klippet, bara läst dumheterna efteråt. Jisses. Folk blir ju helt galna. Det handlar om att Herr Fuglesang skulle varit påverkad utav det homeopatiska sömnmedlet, vilket i sig är gaaaanska så omöjligt.
   Det var allt för denna gång.

Rubriken: Danzig - On A Wicked Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar