torsdag 22 december 2011

First of the Year (Equinox)

"Det börjar bli svårt att göra om tankar till text, tankar till igenkännbart tal. Jag är ett troll som av misstag förhäxat en älva. Hon är förhäxad på så vis att hon tror mig vara en prins. Sakta men säkert så bryts förtrollningen, utan att märka det så blir hon mer och mer obekväm i mitt sällskap. Jag är en prinsessas som nervöst räknar ned till tolvslaget. Förtrollningen bryts, prinsessan är utbytt mot en slav. Jag är en man på väg att bli alkoholist. Medveten, men för trött för att bry mig. Jag är en igelkott som vaknade en morgon med alla taggar vända inåt. Istället för ett skydd blir jag nu torterad varje gång någon rör mig. Taggarna sjunker djupare och djupare, mot hjärtat, mot vitala organ."

Notera citationstecknen. Det är inte jag, det är bara någonting jag fick i huvudet på vägen hem.

CALL 911 NOW!

Rubriken: Skrillex - First of the Year (Equinox)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar