söndag 1 april 2012

Help is on the Way

Sådär, då var högskoleprovet skrivet. Matematiken gick totalt åt helvete, utan att överdriva det minsta. 32/40 på första verbala delen, 9/40 på matten, 36/40 på den andra verbala delen, och slutligen 12/40 på den sista mattedelen. Det är verkligen inte min grej det där med matematik. Men, av 20 ord satte jag 18. Det är inte allt för dåligt. Tror inte att jag kan söka någonstans på de här poängen, men jag får göra om det i höst. Plugga på mina räknekunskaper. Känslan av att vända blad, stirra, och sen inte förstå ett skit av det som stod var inte rolig. Då tänkte jag stilla "det är nog såhär skenben känner sig hela tiden".  

Skenben är då vår arbetskamrat som inte längre är en arbetskamrat. Genom vad jag bara kan beskriva som inkompetent ledarskap så har den gamla gruppen fallit isär. Ska inte gå in på några detaljer, men arbetsplatsen blir bara sämre och sämre. Det beror inte på kollegorna, de är fräsiga. Det beror på ledarskapet i mitt tycke. När någon som jobbat 18 år på samma bygge får en erinran för någonting som inte är en big deal, då är det någonting som slagit slint. Jag gissar på att många är jävligt trötta nu.

Vi firade iallafall att Skenben går vidare med att toppsade hennes plats, och ge henne en Strap-On. Det här kan kräva sina förklaringar. Ända sedan Skenben började i gruppen har hon varit bra på att säga lite småkonstiga saker. I allmänna samtal dyker hon in med huvudet före med sitt "en gång" som start på en anekdot som inte har någonting med ämnet att göra. Vi har klassiker som "ibland hör jag inte vad folk säger för att jag börjar tänka att jag ska lyssna, och då är jag för koncentrerad på att tänka, så jag hör inte vad de säger". Inget direkt citat, men andemeningen var sådan. Ett tag filosoferade vi över att hon hade en garderob full med strap-ons. Därav presenten. Att damen i fråga sedan viftade lyckligt med sitt nya njutnings-don över hela avdelningen var en bonus. Platsen blev nedlusad med tops då hon "en gång" berättade att hennes veterinär minsann sagt att om en löpande katt är jobbig så kan man tillfredställa katten med en tops. Lycka till i framtiden, skenben.

Det blev någon typ av avskedsfest igår. Händelserikt och bra. Satt som klistrad framför intrigerna som utspelade sig.

Sådär. Det var några ord från mig såhär på en söndag. Nu ska jag spela Halo, nosa på toblerone, och fantisera om framtiden.

Rubriken: Rise Against - Help is on the Way

1 kommentar:

  1. Det är inte så svårt att plugga på räknedelen :P det handlar mycket om mönster och logik och inte lika mycket om rena mattekunskaper (så var det iallafall förut)... hade en bok en gång med en massa sådana där övningar som skulle göra att man lättare kunde se mönster och sådant sedan. Skaffa en sådan! Och nu är det sjukt dags för ett besök hos storasyster!!! Kommer du på påsk?

    SvaraRadera