onsdag 11 januari 2012

Electric Worry

Nu har det blivit sådär dåligt med uppdateringar igen, fy på mig, smäll på fingrarna, sträckbänk och järnjungfru (som för övrigt verkar vara en myt har jag läst). Så, vad är nytt?
-Vetenskap och Folkbildning har utsett årets förvillare och årets folkbildare. För den som inte orkar så blev årets förvillare miljönämnden i Mora/Orsa som tänkte släcka ned mobil/tv-nät på grund av en man som anser sig vara elöverkänslig som det så fint kallas. Jag poängterar, man försöker inte påstå att mannen inte känner av dessa besvär, man ifrågasätter att de orsakas av elektromagnetisk strålning. Årets folkbildare blev redaktionen för Hjärnkontoret, ett tv-program jag själv älskade som ung.
-Sexismen inom skeptikerrörelsen står i fokus, vilket är väldigt bra. Jag ser det som om skeptikerrörelsen borde vara den mest upplysta klicken i världen, och där hör inte fånigheter som sexism, racism eller homofobi hemma. Vi är alla människor, och det finns alltid fördommar att arbeta med hos sig själv, och mot hos andra.
-Det finns en jävla massa woowoos i världen.

Har just jobbat två nattpass, det bästa som finns. Får bara hoppa in om det blir tokigt akut, och jag trivs extremt bra med att jobba natt. Det passar min dygnsrytm som ett ben i ett par långkalsonger.

Kommer inte på så mycket mer just nu.

Rubriken: Clutch - Electric Worry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar